_

måndag 26 oktober 2015

Arbetsglädje på höstlovet

Arbetsrum. Foto: Erika Åberg
Sedan jag körde igång på heltid med mitt företag har jag känt mig som en galopphäst i startbåset på söndagarna. Äntligen en ny arbetsvecka! Äntligen kan jag sitta ostört i timtals och skriva, redigera bilder, kommunicera med spännande uppdragsgivare och jobba med hus, färg, form och ord på alla tänkbara kreativa sätt!

Att det officiellt är höstlov, gör mig inget. Vi har redan varit lediga, då familjen åkte till Frankrike och Schweiz för typ en månad sedan. Nu kör jag så det ryker med att beta av att-göra-listan!
Så här kan en arbetsvecka se ut för mig:

  • Jobba med min webbsida som ska släppas snart
  • Skriva ett protokoll efter ett konsultuppdrag
  • Affärsmöte i Stockholm
  • Skriva en krönika
  • Redigera bilder till en kommande artikel
  • Korrekturläsa två artiklar där jag blivit intervjuad
  • Meddela titel och vinkel på ett beställt föredrag
  • Regelbundna fikapauser med kardemummakryddat kaffe!

1 kommentar:

  1. Å, det låter underbart! Jag önskar att jag kände likadant. Men berget av jobb mellan mig och jullovet får mig att vilja gråta! Har ingen lust alls, fastän jobbet egentligen är kul.
    Fin arbetsplats!

    SvaraRadera